A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

az iroda.hu csoport tagja

Nyelv / language

Kedves Felhasználónk!
Oldalunk megváltozott, hogy még jobb minőségben tudjuk kiszolgálni mind a kereső ügyfeleket, mind pedig a szakmát. Az üzlethelyiség keresés továbbra is a retail.hu portálon, míg a szakmai információk, hírek a realista.hu oldalon találhatók meg.
retail.hu az iroda.hu csoport tagja
  • Kulcsszavas keresés

    Szűrők törlése
  • realista.hu

Fogalmunk sincs, hogy mi az a QR-kód!

  • blog  -  2012. Július 27.
A QR-kódok népszerűek ugyan piackutató körökben, a fogyasztók 64%-a azonban a mai napig nem tudja, mi fán terem.

Simpson Carpenter 794 online válaszadóval lefolytatott kérdőíve szerint a fogyasztók csak 36 %-a ismeri a QR-kódokat, és mindössze 11%-a használta már azokat. Utóbbiak közül is csupán 47 % találta azt hasznosnak, és látta volna szívesen a jövőben is, és alig harmada, azaz 33 %-a találta őket bizonyos esetekben, de nem minden esetben hasznosnak. Egyötödük úgy vélte, hogy a kódok nem jelentenek valós előnyt, és nem is ragaszkodnak használatához a jövőben.

A válaszadók 52 %-a nem rendelkezett a kódok leolvasásához szükséges eszközzel, 15 %-uk úgy nyilatkozott, hogy az érdeklődésüknek megfelelő weboldalon nem találtak QR-kódot, míg 11 %-uk szerint más lehetőség is van a keresett oldalak elérésére.

Egy comScore kutatás szerint az USA-ban a teljes mobiltelefont használó közösség 6,2 %-a, kb. 14 millió fogyasztó használta a QR-kódokat 2011 júniusában. Vagyis a kódhasználat ma még egy adott kisebbségre jellemző tevékenység. Ugyanez a kutatás azt mutatta ki, hogy a kódot használók 54,7 %-ának évi 75 ezer dollár vagy annál magasabb a jövedelme (közel 36 %-nak magasabb mint 100 ezer dollár), azaz feltételezhető, hogy a célcsoport tagjai jómódúak.

A kódhasználat várhatóan sokkal elterjedtebbé válik majd az okostelefont használók növekedésével. Van egy biztos módja annak, hogy a fogyasztók kódhasználatát garantáljuk: építsük be a funkciót a mobiltelefon alkalmazásai közé. Így például a Debenhams, amely híres QR-kódhasználatáról, vonalkód leolvasót telepített egy friss alkalmazásba, ami azt is jelenti, hogy külön QR leolvasó letöltésére, telepítésére már nem lesz szüksége az adott fogyasztóknak.

Kevés esély van QR-kódok használatára rávenni a fogyasztókat, ha a weboldal, amelyet látnak, nem igazán használható. Így pl. az M15 QR-kódja olyan weboldalra vezetett el, amely nem volt mobiltelefonok számára optimalizálva.

A fogyasztóknak tehát jó okot kell adni arra, hogy kódokat használjanak. 

  • forrás: piackutatas.blog.hu/retail.hu
  • Megosztás:
Iratkozzon fel a Napi Hírfigyelőre!